ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

המשך עבודה לאחר גיל פרישה – כל מה שאתם חייבים לדעת

המשך עבודה לאחר גיל פרישה

אם גם עבורך הגיל הוא רק מספר, כנראה שאת/ה אחד מאלפי הישראלים שלא מתכננים את מהלך הקריירה שלהם לפי מה שהמדינה הגדירה כ"גיל פרישה". ייתכן ולא מיציתם את כל מה שאתם יכולים להשיג במקום העבודה הנוכחי שלכם, ואתם מעוניינים להישאר לעבור בו. או לחילופין, שלא סיימתם להמציא את עצמכם ואתם מחפשים מקום עבודה חדש למרות גילכם המתקדם. אבל מה הדרך הכי חכמה להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה? האם בכלל משתלם המשך עבודה לאחר גיל פרישה? לפניכם המדריך המלא, גזרו ושמרו.

 

הקשיים שבעבודה אחרי גיל פרישה

  • הדבר הראשון שעליכם לקחת בחשבון הוא האם אתם באמת מעוניינים או אפילו מסוגלים להמשיך לעבוד. אם ההחלטה שלכם להמשיך לעבוד מגיעה ממניעים כלכליים בלבד, או לחילופין מתוך פחד לפרוש, אולי עדיף לשקול אפיקים אחרים שיכולים לענות על הצרכים שלכם. זכרו שיתכן ואתם כבר לא "בכושר" כפי שהייתם בעבר, ושהמשך העבודה – אפילו באותו מקום – בקרוב תהיה עבורכם מתישה ומאתגרת יותר מכפי שאתם רגילים.
  • הבעיה הגדולה יותר נמצאת אצל מי שפרש או פוטר מעבודתו ומחפש מקום עבודה חדש. סביר להניח שלא חיפשתם עבודה חדשה כבר לא מעט שנים, ושמאז השתנה כל מנגנון חיפוש העבודה השתנה מהקצה אל הקצה. כיום יש להשתמש ברשתות חברתיות ובפורטלים מקוונים על מנת למצוא הזדמנויות תעסוקה חדשות, ואפילו כתיבת קורות חיים לראשונה מזה שנים רבות יכולה להיות משימה מאתגרת. בנוסף, למרבה הצער מעסיקים רבים מתחשבים בגילאי המרואיינים למשרה ומהססים להעסיק עובד חדש שגילו מתקדם.
  • לבסוף, חשוב להבין aהמשך עבודה לאחר גיל פרישה הוא זכות – ולא חובה – עבור שני הצדדים. כלומר שאתם זכאים, אך לא מחוייבים, לבקש מהמעסיק הנוכחי להמשיך ולהעסיק אתכם. הוא, מצידו, זכאי אך אינו מחוייב להיענות לבקשתכם. כמובן שברוב המקרים המצב הוא מורכב, מושפע מרמת התפקוד שלכם, היחסים עם המעסיק, שינויי משכורת בשנים האחרונות והאם התרחשה אפליה על רקע גיל.

 

המשך עבודה לאחר גיל פרישה

כל האמור לעיל לא נועד להעביר את המסר שאי אפשר להמשיך לעבוד אחרי גיל הפרישה!

נהפוך הוא, אלפי ישראלים בוחרים לעשות זאת והמערכת ערוכה לענות על צרכיהם המיוחדים. אחת השאלות הראשונות שתצטרכו לענות עליהן היא האם אתם מעוניינים להמשיך להפקיד כספים לקרן הפנסיה הקיימת שלכם. קבלת פנסיה והמשך עבודה היא אפשרית אבל שימו לב שאיננה משתלמת עבור כל אחד. בין השאר, הפקדה לפי שכר מופחת עלולה לפגוע בשכר הממוצע הקובע ביחס לפנסיה. כך למעשה תקטינו את זכויות הפנסיה שתהיו זכאים להן בהמשך.

קבלת פנסיה והמשך עבודה

אחד השיקולים הוא מס הכנסה

אם בחרתם להמשיך לעבוד ולקבל משכורת בנוסף לקצבת פנסיה חודשית (או פריסה של מענקי פרישה ופריסת כספי פיצויים), שימו לב כי מבחינת מס הכנסה יש לכם כרגע הכנסה נוספת. כלומר, תידרשו לבצע תיאום מס, וכספי הפנסיה ייכללו בסך ההכנסות שלכם הקובעות את מדרגת המס שלפיה תשלמו מס הכנסה. לכן, קבלת פנסיה והמשך עבודה עלולים להיות בעייתיים ואפילו בלתי משתלמים עבורכם. לרוב ניתן להימנע מהבעיה הזו על ידי תכנון נכון של תהליך הפרישה בעזרת יועץ פרישה או מומחה אחר בתחום עוד לפני מועד הפרישה.

קחו בחשבון את ביטוח לאומי

נושא נוסף שמבלבל פורשים רבים הוא ההבחנה בין תשלומי פנסיה לבין קצבת זקנה. בעוד שתשלומי הפנסיה שלכם ניתנים לכם רק מרגע שאתם פורשים מהעבודה ויוצאים אקטיבית לפנסיה – תשלומי קצבת הזקנה, המגיעים מביטוח לאומי, תלויים בגיל שלכם וברמת ההכנסה שלכם. אם עברתם את גיל 70, אתם זכאים לקצבת זקנה מטעם ביטוח לאומי בלי קשר להכנסותיכם, מצבכם התעסוקתי או קצבת הפנסיה שלכם. אולם בין גיל 67 ל-70, קבלת קצבת הזקנה מותנית ברמת ההכנסה שלכם, כולל הכנסות מתשלומי הפנסיה. כך עלול להיווצר מצב שבו המשך עבודה לאחר גיל פרישה במקביל לקבלת פנסיה תגרום לביטול הזכות לקצבה זו – סימולטור לבדיקת זכאות באתר ביטוח לאומי.

המשך עבודה לאחר גיל פרישה – איך לעשות זאת נכון

לסיכום, כמו במקרים רבים כשמדובר בתכנון מס ופרישה – הרבה תלוי במידת ההכנה שתעשו מראש, באופן שבו תתנהלו ותגדירו את ההכנסות שלכם, וכן הלאה. לא מומלץ לקבל החלטות בנוגע לפרישה או להמשך עבודה בלי שתתייעצו עם איש מקצוע מנוסה ומומחה שיוכל להבין את התמונה המלאה ולתת לכם את היעוץ הטוב ביותר עבורכם.

המרכז לתכנון פרישה בצפון מציע מגוון שירותי ייעוץ וליווי ליוצאים לגמלאות, אנחנו נעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה מתוך ראיה רחבה, ניסיון ומקצועיות בתחום הפנסיה. אז לפני שאתם מחליטים האם המשך עבודה לאחר גיל פרישה נכונה עבורכם, התייעצו עם יועץ פרישה לפנסיה או השאירו פרטים בטופס ונוכל לחסוך לכם כסף רב והרבה כאב ראש.

קראו עוד על קיבוע זכויות לפנסיה >

קראו עוד על פריסת כספי פיצויים >

פנסיה בלי תכנון מקדים?
זה עולה לכם ביוקר!

התייעצו עוד היום עם צוות המומחים של המרכז לתכנון פרישה

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!