ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מענק שנים עודפות – 10 עובדות שכל פורש חייב להכיר

מענק שנים עודפות

מענק שנים עודפות ניתן לפורש / גמלאי בכדי להעניק פיצוי עבור תקופת העבודה או השירות אשר לא נכללת בקצבה, לדוגמה במצב בו הגיע הגמלאי לשיעור המקסימלי של הקצבה. עבור כל שנה ״עודפת״, כלומר שנת עבודה מעבר לשיעור המקסימלי של קצבה, יהיה זכאי הפורש למענק בגובה השכר הקובע.

מענק שנים עודפות

מענק שנים עודפות הוא מענק הניתן בגין הפקדות לקרן הפנסיה הוותיקה מעל לצבירה המקסימלית של 35 שנות עבודה. בקרנות הפנסיה הוותיקות נצבר עבור כל שנת עבודה 2% משכר העובד אשר מתווספות לקרן הפנסיה ויהוו חלק מהקצבה בגיל פרישה. הצבירה מקסימלית הינה עד 70%, זאת אומרת 35 שנים (2% כפול 35 שנים = 70%). המענק ניתן על אותם שנים אחרי 35 שנה, קרי מהשנה ה-36 ואליך עד גיל הפרישה.

חישוב המענק מתבצע באופן הבא: 6.25% מהשכר הממוצע לאורך השנים של העובד כפול מספר החודשים העודפים (שנצבר מהשנה ה-36)

אפשר דוגמא בבקשה?

עובד שהחל להפקיד לקרן הפנסיה הוותיקה בגיל 25 ויצא לפנסיה בגיל 67, בהנחה שהשכר הממוצע של העובד היה 7,000 ש"ח בחודש העובד יהיה זכאי למענק שנים עודפות על סך 36,750 ש"ח. על המענק ניתן לקבל פטור ממס – מומלץ להתייעץ עם יועץ פרישה.

הסבר לחישוב – העובד הפקיד לקרן הפנסיה במשך 42 שנים, ז"א 7 שנים יותר מהצבירה המקסימלית, כפול מספר החודשים – 84. על כל חודש עודף העובד מקבל 437.5 ש"ח (7000*6.25%) כפול מספר החודשים (84) = 36,750 ש"ח.

חישוב מענק שנים עודפות

אז ממה נובע מענק שנים עודפות? מה חשוב לדעת?

  1. ניתן לצבור מענק שנים עודפות בקרן פנסיה וותיקה מקיפה.
  2. ישנה מגבלת צבירת וותק של עד 70%.
  3. חישוב הפנסיה הינו חודשי ומתבסס על מספר פרמטרים נוספים לדוגמא: שיטות חישוב ממוצעים ושלוש שנים אחרונות.
  4. ניתן לצבור עד 2% בעבור כל שנת חברות בקרן (0.1667% בחודש).
  5. ניתן לצבור 3% בעבור כל שנת חברות בקרן בתנאי שיש דחיה של משיכת קצבה מעבר לגיל הפרישה ובכל מקרה לא ניתן לצבור מעבר ל 70%.
  6. מקסימום צבירת חודשים הינו 420 חודשים, ניתן לומר גם 35 שנות חברות.
  7. בסיס החישוב לצורך מענק שנים עודפות הינו חודשי.
  8. מענק שנים עודפות נובע מחברות בקרן מעבר ל 420 חודשים ולכן הקרן תפצה אותך ב – 6.25% בעבור כל חודש אשר ישנה חברות מעבר לצבירת 70%.
    בעבור שנה שלמה הקרן תפצה אותך ב 75% מהשכר הקובע שלך לפנסיה.
  9. ניתן לבקש בעת סיום העבודה פטור/ פריסה ממס הכנסה על מענק שנים עודפות כאילו היו פיצויי פרישה רגילים – במידה ואין פרישה סופית ממקום העבודה מומלץ לבקש מהקרן להפקיד את "המענק שנים עודפות" לקופה זו לצורך התחשבנות סופית בעת ניתוק יחסי עובד מעסיק.
  10. בד"כ מענק שנים עודפות מגיע עם "החזר דמי גמולים" על כן יש גם מס ניתן לבקש על זה פטור במסגרת היוון קצבה (יש צורך בעמידה במספר תנאים לבקשת הפטור ). 

חושבים שאתם זכאים למענק שנים עודפות? אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ עם המומחים של המרכז לתכנון פרישה בצפון, צור איתנו קשר ונשמח לייעץ.

פנסיה בלי תכנון מקדים?
זה עולה לכם ביוקר!

התייעצו עוד היום עם צוות המומחים של המרכז לתכנון פרישה

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!